Czym są działki inwestycyjne?
Działka inwestycyjna może być działką budowlaną, usługową lub przemysłową. Taka nieruchomość jest przeznaczona na cele inwestycyjne i przemysłowe. Co to oznacza? Na takiej działce można wybudować zarówno osiedle, jak i fabrykę czy magazyn, a także budynek usługowy (np. centrum handlowe). W ofercie nieruchomości Orange znajdziesz posesje zabudowane lokalami użytkowymi i bez zabudowań w różnych miastach w całej Polsce. Zakup działki inwestycyjnej może być pierwszym krokiem na drodze do własnego, dobrze prosperującego biznesu!
Czego brakuje w małych miastach? Pomysły na firmę
Nieruchomości inwestycyjne w mniejszych miastach są potencjałem, który możesz wykorzystać i otworzyć własną firmę. Pomysłów na biznes w małym mieście nie brakuje!
Propozycje działalności, które mogą się opłacać w takim miejscu, to:
- Sklep spożywczy – w tym przypadku ważny jest wyróżnik, który sprawi, że klienci wybiorą prywatny sklepik zamiast dyskontu. Oprócz standardowego asortymentu warto zadbać o coś, czego brakuje w innych sklepach. Mogą to być produkty regionalne, żywność ekologiczna albo dostawa zakupów do domu.
- Sklep z upominkami – prezenty z okazji urodzin, imienin, świąt i innych okazji to coś, w co warto zainwestować w małym mieście. Zabawne i sentymentalne upominki, kartki, boxy kwiatowe czy balony z helem, a do tego różne akcesoria do organizacji przyjęć to produkty pożądane o każdej porze roku. Od konkurencji może Cię odróżnić usługa personalizacji upominków lub ich ozdobnego pakowania!
- Sprzedaż artykułów ogrodniczych – czego brakuje w małym mieście? Centrum ogrodniczego z prawdziwego zdarzenia. W małych miejscowościach wiele osób mieszka w domkach jednorodzinnych. Niektórzy mają ogródki działkowe, a wszyscy potrzebują ziemi do kwiatów, grabi, węża ogrodowego czy kory do podsypania rabaty.
- Catering – zastanawiasz się, czego brakuje w małym mieście? Lokalu oferującego jedzenie na imprezy okolicznościowe. Przyjęcia rodzinne i firmowe to świetne okazje do zarobku. Oferta z przystawkami, daniami głównymi czy deserami to nie wszystko. Możesz przygotowywać codzienne obiady na dowóz.
- Salon piękności – już nawet w niewielkich miastach można spotkać po kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt lokali z usługami beauty. Fryzjerstwo, manicure i pedicure, sztuczne rzęsy, regulacja brwi, depilacja, zabiegi na twarz i ciało, makijaże okolicznościowe, a nawet makijaż permanentny – na takie usługi z pewnością znajdziesz chętnych. Od konkurencji możesz odróżnić się ofertą na wyłączność lub dojazdem do klientek.
- Sprzedaż części samochodowych – w małych miastach często brakuje połączeń komunikacji miejskiej i wielu mieszkańców korzysta z samochodów. Oznacza to, że zapotrzebowanie na części zamienne, oleje, płyny i akcesoria samochodowe może być naprawdę duże!
- Siłownia – aktywność fizyczna jest ważna i coraz więcej osób szuka sposobów na ruch w ciągu dnia. Dobrze wyposażona siłownia z zajęciami fitness i treningami personalnymi może zrobić w małym mieście furorę. Zaoferuj klientom coś ekstra, na przykład zajęcia z samoobrony lub sztuk walki albo zabawy dla dzieci.
Działki inwestycyjne oferowane przez Orange i nadają się do otwierania różnych rodzajów biznesów. Oprócz wymienionych warto rozważyć też warsztat samochodowy, serwis informatyczny, pralnię czy kwiaciarnię. Na większych nieruchomościach można stworzyć powierzchnie magazynowe albo fabryki.
Jak i co otworzyć w małym mieście?
Wiesz jaki biznes otworzyć w małym mieście, by wzbudzić zainteresowanie mieszkańców Twoją ofertą. Warto też zorientować się, jak to zrobić. Zakup nieruchomości komercyjnej to jeden z wielu kroków na drodze do sukcesu. Potrzebny jest też biznesplan, dobrze opracowany budżet, przemyślany marketing i gotowość do słuchania potrzeb klientów.
Przed otwarciem własnej firmy w małym mieście warto zapytać mieszkańców, czego im brakuje na co dzień. Najłatwiej zrobić to przez odpowiednią stronę lub grupę na Facebooku. Potem trzeba znaleźć lokal – na stronie Orange Nieruchomości sprawdzisz również działki na sprzedaż w Twojej okolicy. To często budynki w centrach miast, a więc w dogodnej dla biznesu lokalizacji.